اهمیت متا تگ ها در سئو

متا تگ ها بخشی از برچسب های HTML هستند که محتوای صفحه شما را برای موتورهای جستجو و بازدید کنندگان وب سایت توصیف می کنند. متا تگ فقط در کد صفحه ظاهر می شوند و هر کس می تواند آنها را از طریق کد منبع (Ctrl + U) بررسی کند.

به طور خلاصه، متا تگ ها برای همه ی موتورهای جستجو یک مسئله ی کلیدی هستند که در کد HTML صفحه وب سایت ظاهر می شوند و به موتور جستجو می گویند محتوای این صفحه در مورد چیست و این اولین برداشت و نقطه تماس برای همه موتورهای جستجو است.

موتورهای جستجو مانند Google از متا تگ برای درک اطلاعات بیشتر درباره صفحات وب استفاده می کنند. آنها می توانند از این اطلاعات برای رتبه بندی و نمایش نتایج جستجو استفاده کنند و البته گاهی اوقات می توانند متا تگ ها را نادیده بگیرند.

اهمیت متا تگ ها در سئو
اهمیت متا تگ ها در سئو

متا تگ ها در کجا و چگونه اضافه می شوند؟

برچسب های متا در بخش <head> صفحه وب HTML اضافه شده و آنها کلمات پنهان “امل به صورت قانونی” در صفحات شما برای موتورهای جستجو هستند.

هر پلتفرم برای اضافه کردن برچسب های متا راه حل های مختلفی دارد و دقیقا مانند وردپرس افزونه های رایگانی برای انتخاب دارد. من شخصاً افزونه های All in One SEO Pack و Yoast SEO را توصیه می کنم. هر دو این افزونه ها بسیار محبوب هستند و شما می توانید هر کدام را مطابق نیاز خود انتخاب کنید.

آیا Meta Tags برای SEO در سال 2020 اهمیت دارد؟

همانطور که گفته شد متا تگ ها مهم هستند ام همه ی آن ها نمی توانند در سال 2020 به شما کمک کنند. با توجه مشاهدات و بررسی های انجا شده، اگر می خواهید در سال 2020 در گوگل رتبه بالایی داشته باشید، باید به محتوای با کیفیت و رضایت کاربر نیز توجه کنید. اما می خواهیم در اینجا بگوییم که چه متا تگ هایی مفید هستند و کدام یک دیگر فایده ای ندارند.

چگونه متا تگ ها را در یک سایت بررسی کنیم.

اگر می خواهید متا تگ ها را برای هر صفحه بررسی کنید، کافیست در هر نقطه از صفحه راست کلیک کرده و ” View Page Source” را انتخاب کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی مانند SEMrush  و Screaming Frog استفاده کنید تا متا گ های موجود در هر سایت را بررسی کنید.

متا تگ ها
متا تگ ها

نکات مهم در سئو سایت

بعد از گذشت سال ها و با عوض شدن قوانین دنیای وب، امروزه هنوز هم متا تگ ها اهمیت بسیاری در دنیای سئو دارند اما برای رسیدن به صفحه ی اول موتورهای جستجو کافی نیستند. این نظر خیلی از سئو کار های حرفه ای در دنیای گسترده وب است، آنها عقیده دارند برای رسیدن به رتبه ی بالا در جستجوها، باید علاوه بر متا تگ ها ، باید روی محتوای با کیفیت و رضایت کاربران نیز متمرکز شوید.

متا تگ ها را بشناسید

متا تگ ها دارای چند دسته ی اصلی هستند که شناختن آن ها برای شما بسیار مفید است و در ادامه راجع به آن ها صحبت می کنیم. برخی از این متا تگ ها مانند گذشته مفید نیستند و بعضی از آن ها همچنان برای سایت نتایج مثبت به دنبال دارند و با استفاده از آنها می توانید به گوگل بفهمید سایت شما در ارتباط با چه موضوعی است و باعث افزایش ترافیک شما می شوند. البته لازم به ذکر است که بیش از چند نوع متا تگ وجود دارد، اما برخی از آن ها کمتر در بازاریابی وب متداول هستند و اهمیت چندانی ندارند.

متا تگ عنوان

متا تگ عنوان اولین عنصر مفید برای HTML است که محتوای صفحه وب شما را برای موتورهای جستجو و بازدید کنندگان مشخص می کند. این متا تگ برای همه مرورگرها از جمله Chrome ، Firefox ، Safari و … قابل مشاهده است.

همیشه متا تگ عنوان خود را در بخش <head> سایت خود اضافه کنید.

تعداد نویسه (حروف) مطلوب برای متا تگ عنوان، 55-64 حرف است و بهتر است شما آن را زیر 60 حرف نگه دارید.

توضیحات متا

توضیحات متا یک عنصر مهم برای HTML است که خلاصه صفحه وب شما را نشان می دهد. موتورهای جستجو معمولاً توضیحات متا را در نتایج جستجو در زیر برچسب عنوان شما نشان می دهند. گوگل از توضیحات متا به عنوان سیگنال برای رتبه بندی استفاده نمی کند. با این وجود، تأثیر گسترده ای در CTR صفحه شما دارد زیرا در نتایج جستجو نشان داده می شود. بهتر است که این قسمت جذاب نوشته شود و نظر مخاطب را به خود جلب کند.

تعداد نویسه (حروف) مطلوب برای توضیحات متا، 160- 300حرف است و بهتر است شما آن را حدود 160 حرف نگه دارید.

ربات های گوگل
google-bot

ربات ها

این ربات ها دستورالعمل هایی را برای خزنده های وب درمورد نمایه سازی یا noindex یک صفحه وب ارائه می دهند.

برچسب Robots Meta دارای چهار مسیر اصلی برای خزنده های موتور جستجو است:

FOLLOW: خزنده موتور جستجو تمام پیوندهای موجود در آن صفحه وب را دنبال می کند.

INDEX: خزنده موتور جستجوي كل صفحه وب را فهرست مي كند.

NOFOLLOW: خزنده موتور جستجو صفحه و هر پیوندی را در آن صفحه وب دنبال نمی کند.

NOINDEX: خزنده موتور جستجو این صفحه را فهرست نمی کند

متا تگ هدر

از تگ Header برای ایجاد عناوین استفاده می شود، یعنی با استفاده از این تگ می توانیم تغییراتی در عنوان اعمال کنیم.

انواع عناوین شامل H1 ، H2 ، H3 ، H4 ، H5 و H6 هستند که H1 بالاترین (یا مهمترین) سطح و H6 کمترین اهمیت را دارد.

اندازه ی دید کابر

یکی دیگر از برچسب های مهم متا اندازه ی دید کاربر است که ما آن را “Viewport Meta Element” می نامیم. با استفاده از برچسب viewport می توان طرح صفحات وب را در مرورگرهای تلفن همراه کنترل کرد. در سورتی که سایت شما دارای قابلیت نمایش در صفحات نمایش، با اندازه های متفاوت است، این گزینه می تواند برای شما مفید باشد. در غیر این صورت بهتر است از آن استفاده نکنید.

در این مقاله برخی از اهمیت متا تگ ها در سئو و متا تگ های مهم را مورد بررسی قرار دادیم، فراموش نکنید که این موارد، فقط چند مورد از موارد موثر در سئو بود و عوامل زیادی در سئو سایت اهمیت دارند که در اینجا به اختصار به بررسی برخی از آنها پرداختیم.

منابع:

www.advancedwebranking.com/blog/meta-tags-important-in-se

ahrefs.com/blog/seo-meta-tags

moz.com/blog/the-ultimate-guide-to-seo-meta-tags

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.