تجارت الکترونیک چیست؟

اصطلاح تجارت الکترونیکی به فرایند خرید و فروش کالاها و خدمات بصورت آنلاین اشاره دارد، اگرچه در سالهای اخیر خرید آنلاین پا را فراتر از این گذاشته است. به عنوان مثال، خرده فروشانی که دارای موقعیت مکانی فیزیکی هستند، می توانند تجارت الکترونیکی را با استفاده از این امکان در اختیار مشتریان قرار دهند که به صورت آنلاین اجناس را بازدید و بررسی نموده و سپس با مراجعه به فروشگاه فیزیکی خرید خود را انجام دهند.

این رویکرد علاوه بر این که به خرده فروشان این امکان را می دهد تا با آسانتر کردن خرید برای آنها، به مشتریان بهتر خدمات دهند، یک فروشگاه آنلاین می تواند به کسب و کارها اجازه دهد مخاطبان کاملاً جدیدی پیدا کنند، مواردی که ممکن است هرگز وارد موقعیت فیزیکی آنها نشوند. خرده فروشان مستقل، مشاغل کوچک و شرکتهای بزرگ همه می توانند از ترکیب تجارت الکترونیک و داشتن سایت فروشگاهی در استراتژی تجارت خود سود ببرند.
تجارت الکترونیک مانند هر فناوری دیجیتال، به سرعت پیشرفت کرده است. از دهه 1990 تجارت الکترونیک شروع به هدف قرار دادن بازار مصرف کرد و فروشندگان آنلاین شروع به رشد کردند. اکنون تقریباً هر صاحب مشاغل یا کارآفرینی می تواند در عرض چند دقیقه فروشگاه آنلاین ایجاد کند.

مزایای تجارت الکترونیک

با گسترش سالیانه صنعت تجارت الکترونیک،NRF  انتظار دارد که خرده فروشی آنلاین در سال 2020 به اندازه قابل ملاحظه ای رشد کند و همچنان محبوبیت بیشتری برای مصرف کنندگان داشته باشد. توجه داشته باشید که صاحبان مشاغل با فروش آنلاین چیزی برای از دست دادن ندارند و همه چیز را می توانند بدست آورند.

تجارت الکترونیک
مزایای فروشگاه اینترنتی
مزایای فروشگاه اینترنتی

خرده فروشی آنلاین

خرید آنلاین از سوی مشتریان پذیرفته شده است، ادعایی که توسط آمارهای جهانی مورد تایید قرار میگیرد. براساس آمارهای ارایه شده توسط NRF که بزرگترین سازمان تجارت خرده فروشی جهانی به حساب می آید تا پایان سال 2019 بیش از 150 میلیارد دلار از طریق سایت های فروشگاهی خرید و فروش صورت گرفته است و در سال 2020 این آمار همچنان رو به افزایش است.

به راحتی می توان گفت، شروع یک فروشگاه اینترنتی برای موفقیت یک کسب و کار اهمیت فزاینده ای خواهد داشت.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در این زمینه هستید، برای خواندن جزئیات بیشتر در مورد جنبه های مهم شروع بازوی آنلاین یک فروشگاه خرده فروشی، به شما پیشنهاد میکنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی
خرید آنلاین

خرید 24/

بسیاری از وب سایت های فروشگاهی تجارت الکترونیکی به خریداران این امکان را می دهند که محصولات را گشت و گذار کرده و در هر زمان، روز یا شب در مورد خرید خود تصمیم گیری کنند. این امر خرید را برای مشتریان آسانتر می کند و این نوع دسترسی یک مزیت رقابتی بزرگ است. بعلاوه، ادغام با رسانه های اجتماعی به مشاغل این امکان را می دهد تا حتی از طریق کانال های بیشتری برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند.

دامنه وسیع

یک فروشگاه فیزیکی محدود به فروش به مشتریانی است که در منطقه هستند. بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک مشاغل را در سراسر کشور یا در سراسر جهان گسترش می دهند و اساساً باعث تعدد مشتری شده و درآمد بالقوه آن را گسترش می دهند. فروش آنلاین همچنین امکان گسترش و یا افزایش موجودی کالا را فراهم می کند، تعداد کالاهایی که یک تجارت می تواند بصورت آنلاین بفروشد، لازم نیست به همان شیوه یک فروشگاه فیزیکی محدود شود.

مقاله پیشنهادی!
ما به شما همراهان عزیز پیشنهاد می دهیم این مقاله را نیز مطالعه کنید:
مقاله طراحی وبسایت و انواع آن

داشتن اطلاعات شفاف و مفید در خصوص مشتریان

در یک فروشگاه فیزیکی پیگیری این مساله که چه زمانی یک مشتری به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه می کند تا قبل از خرید از محصولات بازدید کند غیر ممکن است. با این حال، یک فروشگاه آنلاین می تواند هر کلیک مشتری را ردیابی کند و با ارائه بینش های ارزشمندی از روند خرید و هموار کردن فرصت های بازاریابی (مانند ایمیل های سبد خرید رها شده) برای گول زدن مشتریانی که ممکن است در مورد خرید هنوز تصمیم نهایی را نگرفته باشند.

فروشگاه آنلاین در مقابل آجر و ملات

فروش آنلاین و سایت های فروشگاهی در سال 2017 با شکوفایی زیادی مواجه شد تا جایی که باعث شد تا مشاغل احساس کنند که لازم است یک کانال را در برابر دیگری انتخاب کنند.  Omnichannelاین پتانسیل را دارد که این کانالها را به هم نزدیک کند و با ارائه گزینه هایی در نحوه تعامل با خرده فروش، تجربه ای بی نظیر را برای مشتریان ایجاد کند.
داشتن هر دو گزینه نیازهای مشتریان بیشتری را برآورده می کند. بیشتر خرده فروشان مشتری هایی دارند که ترجیح می دهند همه چیز را بصورت آنلاین سفارش دهند. برخی دیگر ترجیح می دهند قبل از خرید هر چیز شخصا بروند و آن را ببینند. گاهی برخی مشتریانی هستند که اولویت خاصی ندارند، و هر دو گزینه فروشگاه آنلاین و فیزیکی را در کنار هم می خواهند تا بتوانند طبق برنامه خودشان خرید کنند.
ارائه گزینه های متعدد به احتمال زیاد باعث ایجاد مشتریان بیشتر می شود و این به معنای درآمد بیشتر در درازمدت است.

مزایای فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت فروشگاهی

ملاحظات مربوط به راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای شروع فروش آنلاین، باید یک وب سایت فروشگاهی یا تجارت الکترونیکی برای تجارت خود ایجاد کنید، محصولات را لیست کنید، روش های پرداخت را مشخص نمایید و عملیات فروش آنلاین خود را برپا کنید (مانند ثبت سفارش، حمل و نقل، مالیات بر فروش و موارد دیگر).

انجام پرداخت های ایمن

یکی از مسائل که در تجارت الکترونیک و (راه اندازی سایت فروشگاهی) اهمیت دارد جلب اعتماد مشتریان بوده که یکی از جنبه های جلب اعتماد استفاده از راه های ایمن و درگاه های پرداخت معتبر جهت انجام تراکنش های مالی است تا مشتریان بتوانند با خیال راحت و با کارت اعتباری شخصی در هر زمانی پرداخت خود را انجام دهند.

آگاهی از موجودی بصورت همگام سازی

اگر همزمان دارای فروشگاه فیزیکی و آنلاین هستید باید بتوانید به نوعی همگام سازی بین موجودی اجناس داشته باشید تا در هریک از فروشگاه ها با کاهش یا افزایش موجودی بتوانید عدد درست از موجودی اجناس را به خریدار نمایش داده و از بوجود آمدن مشکلاتی از این قبیل خودداری کنید. در صورتی که این مورد را رعایت نکنید ممکن است مشتری اجناسی که موجودی ندارد را خریداری کند و در این صورت اعتبار فروشگاه زیر سوال خواهد رفت.

برنامه ریزی برای تجارت الکترونیکی

سعی کنید سایت فروشگاهی کسب و کار شما امکانات خوبی در اختیار مخاطب قرار دهد مانند محاسبه همزمان هزینه ارسال بصورت آنلاین، داشتن روش های مختلف حمل و نقل و تخفیف های مختلف، سبد رها شده و ایمیل های تأیید حمل و نقل برای مشتریان، تجزیه و تحلیل و چشم اندازهای آماری و و غیره. با رشد کسب و کار شما و نیاز به برنامه های قوی تر و پیشرفته تر، می توانید از برنامه های با جزییات بیشتر و امکانات بالاتر استفاده نمایید.

شخصی سازی وب سایت

سازنده فروشگاه آنلاین طرح هایی منعطف ارائه می دهد تا یک طرح ایده آل برای تجارت شما ایجاد کند. می توانید رنگ ها، قلم ها و عناصر چیدمان را انتخاب کنید که بیشترین حس را برای خرده فروشی، رستوران ها و خدمات ایجاد می کند. از آنجا که خرید آنلاین زیادی توسط تلفنهای همراه انجام می شود، بهتر ایت طرحی انتخاب کنید که برای تلفن همراه نیز بهینه شده باشد.

 

برای مشاوره رایگان در خصوص طراحی سایت فروشگاهی می توانید با کلیک بر روی (ارتباط با ما) سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

 

منبع:

squareup.com/us/en/townsquare/how-to-start-an-online-store

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.