ساخت تیزر تبلیغاتی (موشن گرافیک)

حتماً تاکنون شده که مخاطبین زیادی به شما مراجعه کنند و از شما قیمت محصول و خدمات شما را بپرسند و بدون هیچ‌گونه خریدی مغازه و یا فروشگاه اینترنتی شما را ترک کنند. فکر می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

چرا مشتریان شما از شما خرید نمی‌کنند؟ چرا این‌قدر برای مخاطب خود جذاب نیستید که او را ترغیب به خرید کنید؟ جواب این چراها و بسیاری دیگر از چراها را در این مقاله به شما خواهیم گفت در ادامه ما را همراهی کنید.

ساخت تیزر تبلیغاتی-موشن گرافیک
ساخت تیزر تبلیغاتی-موشن گرافیک
ساخت تیزر تبلیغاتی-موشن گرافیک

چرا جذاب نیستیم؟!

شاید به‌عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ با این سؤال زیاد برخورد کرده باشم که چرا کسب‌وکار ما به حد کافی جذاب نیست و در نظر مخاطب نمی‌آید؛ و او به‌جای اینکه به سمت کالا و یا خدمات ما بیاید به سمت رقیب ما می‌رود و جذب او می‌شود. در جواب این دسته از صاحبان کسب‌وکار می‌گویم که قطعاً رقیب شما جذاب‌تر است!

حالا شاید از این جمله ناراحت شوید ولی چاره کار را باید در نحوه شناساندن خود به مخاطب جستجو کنید. از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید برای معرفی خود؟ محتوای متنی؟ طراحی سایت؟ سئو؟ تمامی این موارد خوب است ولی کافی نیست! چاره کار ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک است که در ادامه بیشتر در مورد آن خواهید دانست.

راز جذابیت در چیست؟

شاید حالا این سؤال در ذهن شما پیش‌آمده باشد که راز جذابیت یک کسب‌وکار در چیست؟ آیا در ظاهر سایت و یا مغازه و زیباسازی محصولات و خدمات است؟! بله درست است تمامی این موارد نقش دارند ولی همه این موارد وقتی تکمیل می‌شوند که با یک عنصر کلیدی همراه شوند: ” ماندگاری در ذهن مخاطب” این عنصر بسیار اهمیت دارد و به‌جرئت می‌توان گفت راز بسیاری از کسب‌وکارهای موفق است.

اجازه بدهید با ذکر یک مثال مطالب را ملموس‌تر کنیم. حتماً شده است که تاکنون از برند لبنیات و بستنی میهن خرید کرده باشید. این شرکت دارای محصولات زیادی است و علاوه بر بستنی محصولات دیگری مانند شیر، پنیر، کره، خامه، کشک و… تولید می‌کند ولی چرا بستنی میهن را بیشتر می‌شناسیم یا دلیل موفقیت و جذابیت این برند نسبت به برندهای دیگر چیست؟

حتماً بعضی از شما (به‌خصوص اگر دهه شصتی باشید) تبلیغ موشن گرافیک بستنی میهن که در سال‌های قبل پخش می‌شد دیده‌اید. تبلیغی بسیار ساده که با تمام سادگی خود از سالیان دور در ذهن مخاطب هک شده است و اکنون به نسل‌های بعد رسیده و همچنان همان محبوبیت و جذابیت گذشته را دارد.

به‌طوری‌که وقتی در یک سوپر مارک برای خرید بستنی می‌رویم وقتی چشممان به بستنی میهن می‌افتد به سراغش می‌رویم حتی اگر صدها برند دیگر در آن مغازه باشد. این است راز جذابیت یک برند ماندگاری! هرچقدر هم که زیبا و شگفت‌انگیز باشیم تا زمانی که در ذهن مخاطب ثبت نشویم فایده‌ای ندارد.

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک که از دو واژه گرافیک و حرکت تشکیل گردیده است.

به عبارت ساده، گرافیک حرکت به‌عنوان منبع عالی داستان‌پردازی، ترکیبی از انیمیشن و طراحی گرافیک است. ازآنجایی‌که طراحی انیمیشن نه تنها از عناصر بصری ساده مانند متن، اشکال و تصاویر استفاده می‌کند بلکه گیرنده‌های شنوایی را نیز برای برقراری ارتباط ایده‌ها درگیر می‌کند، شاید به این طریق برای بینندگان به‌یادماندنی‌تر از تصاویر استاتیک باشد.

جادوی انیمیشن گرافیکی حرکتی جالب برای برنامه‌های تجاری و سیستم‌عامل‌های وب این است که تصاویر پیچیده، ایده‌ها، مفاهیم و داده‌های زیادی را در یک فیلم کوتاه، ساده و بصری جذاب نمایش می‌دهد. درنتیجه، این امر به انتقال سریع‌ترین پیام به شما کمک می‌کند، به‌راحتی توجه بیننده را جلب کرده و نگه می‌دارید.

طراحی انیمیشن عالی و ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک را می‌توان در هر مکانی که می‌خواهید استفاده کنید – تجارت، بازاریابی، راه‌حل‌های IT، صنعت تصویربرداری، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، شبکه‌های اجتماعی یا سرگرمی.

تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی

مزایای ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

استفاده از ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک به شما کمک می‌کند تا آگاهی از برند را افزایش دهید، کنجکاوی مردم را نسبت به آنچه انجام می‌دهید بیشتر کنید و به همین دلیل، باعث ترغیب خرید برنامه‌ها، محصولات و یا سرویس‌های خود شوید، فیلم‌ها را می‌توان در هر سیستم‌عامل در نوک انگشتان خود استفاده کرد. (دستگاه‌های تلفن همراه)

مزایای گرافیک ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک:

  • مقرون به صرفه‌ترین روش بازاریابی (بازاریابی ویدئویی)
  • افزایش آگاهی از برند یا همان به رسمیت شناختن برند می‌شود. بینندگان به‌راحتی تصاویر پیچیده، ایده‌ها و آمار را درک می‌کنند اگر آن‌ها به شیوه‌ای ساده و درعین‌حال جذاب ارائه شوند. طبق آمار افراد 95٪ از پیام را هنگام تماشای آن در یك فیلم به خاطر می‌سپارند درحالی‌که در هنگام خواندن متن این عدد به 10 درصد می‌رسد.
  • این باعث می‌شود محتوای مارک در شبکه‌های اجتماعی قابل اشتراک باشد. مردم ویدئوهای اجتماعی 1200٪ بیشتر از متن ساده و تصاویر استاتیک با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. فیلم‌های فیس بوک، به نوبه خود، تقریباً 8 میلیارد بازدید روزانه دارند.
  • ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک باعث می‌شود که افراد به سمت مشارکت بیشتر سوق داده شوند. طبق آمار 85 درصد از مصرف‌کنندگان مشتاق دیدن تیزرهای ویدئویی برندها هستند. این بازخوردها در زمان واقعی به‌عنوان یک کانال ارتباطی عالی به شما امکان می‌دهد تا ایده‌هایی را که باید در برنامه، محصول یا خدمات شما بهبودیافته و به روز شود، کشف کنید.
  • همچنین با ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک می‌توانید انتظار داشته باشید که در صفحات اول گوگل نمایان شوید. تحقیقات نشان می‌دهند که سایت‌هایی که دارای پویایی هستند 53 درصد بیشتر از سایر وب‌سایت‌ها در معرض دید و در صفحه اول گوگل نمایان می‌شوند.
  • محتوای متحرک 300٪ ترافیک بیشتر ایجاد می‌کند و منجر به تولید بیشتر می‌شود؛ که این یعنی افزایش فروش از طریق بازده بهتر سرمایه‌گذاری (ROI)!
  • جذابیت برند، دیده شدن، باقی ماندن و بسیاری از موارد دیگر! برآیند همه این موارد می‌شود چیزی که شما در جستجوی آن هستید “ایستادگی در بین رقبا” افراد تقریباً 2.6 برابر بیشتر وقت خود را صرف مرور صفحات با فیلم می‌کنند. همان‌طور که پیش‌بینی‌شده است، انتظار می‌رود فیلم‌ها تا سال 2021 به 82٪ از ترافیک اینترنت برسند.

چگونه از ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک ثروتمند شویم

برای استفاده مؤثر از ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک، بفهمید که اهداف تجاری شما چیست. به چه اهدافی می‌خواهید برسید و تا چه مدت. قبل از اتخاذ ایده‌های انیمیشن، از خودتان چند سؤال ساده بپرسید:

  1. چه کسی مخاطب هدف من است؟ ارزش و نقطه ضعف مشتریان چیست؟
  2. چه پیام تجاری یا مفهومی می‌خواهم انتقال دهم؟ من این را چطور میتوانم انجام بدم؟
  3. ایده‌های اصلی که مخاطب باید به خاطر بیاورد؟
  4. چه اهداف تجاری را می‌خواهم به دست آورم؟
  5. چه مزایایی با استفاده از ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک کسب می‌کنم؟
نوع ویدیویی مربوطه را انتخاب کنید که مفهوم اصلی شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد.
  • داستان‌پردازی متحرک فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا در مورد دیدگاه تجاری خود به مردم بگویید که مهم‌ترین عوامل، نکات و ایده‌ها را برجسته می‌کند.
  • یک فیلم تبلیغاتی اگر با فکر و جلب نظر مخاطب همراه شود به راحتی می‌تواند با تبلیغاتی تجاری معمولی رقابت کند. این ویدئوها که از 30 تا 60 ثانیه طول می‌کشد.
  • با فیلم‌های آموزشی، برند شما به مشتریان نشان می‌دهد که چگونه مشکلاتشان را با محصول یا سایر ابزارهای خود حل کنند. هر فیلم متحرک حاوی یک راهنمای گام‌به‌گام کامل است. یک فیلم آموزشی طولانی‌تر از فیلم تبلیغی است.
  • یک ویدئوی explainer، به‌نوبه خود، بهترین انتخاب است اگر شما می‌خواهید بینش‌هایی را از محصول یا خدمات شما به سادگی و به‌راحتی از یک دیدگاه آشکار کنید. این فیلم کوتاه انیمیشن باعث ایجاد چشم‌گیر در برنامه یا محتوای وب‌سایت می‌شود و درنتیجه وفاداری و اعتماد بیننده را به دست می‌آورد.
  • بنابراین چرا تجارت شما به ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک نیاز دارد

طراحی انیمیشن‌های جذاب این حسن بزرگ را دارد که برد شما در حافظه بصری مخاطب بیشتر و بهتر ثبت شود. اگر با استفاده صحیح از جلوه‌های دیداری و صوتی به‌درستی انجام شود، پیام شما را به‌طور مؤثری منتقل می‌کند.  هر چه تعداد بیشتری افراد به مطالب شما توجه کنند،  با آن‌ها درگیر شوند، بیشتر به آن‌ها، محصول یا خدمات شما اعتماد می‌کنند. درنتیجه، شما تبدیل به یک مشاور می‌شوید که مردم دوست دارند به آن اعتماد کنید و دنبال کنند، نه فقط شرکتی که فقط سعی می‌کند تا برخی از کالاهای تجاری خود را به آن‌ها بفروشد.

 

منبع :  https://opengeekslab.com/blog/benefits-of-motion-graphics/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.