لینکدین مارکتینگ در بین روش‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی و البته دنیای دیجیتال مارکتینگ شاید پدیده‌ای جدیدتر باشد.

LinkedIn فقط برای افراد حرفه‌ای و جویندگان کار نیست. مطمئناً، میلیون‌ها نفر از متخصصان هرروز از LinkedIn برای رشد شبکه و مشاغل خود استفاده می‌کنند، اما آیا می‌دانید که می‌توانید از LinkedIn برای رشد شغلی خود نیز استفاده کنید؟ از طریق ایجاد ارتباط تا ایجاد لید، ایجاد مشارکت و ایجاد آگاهی بهتر از برند، LinkedIn علاوه بر این ارزشمندی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ایجاد می‌کند.

در هسته اصلی آن، LinkedIn یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است. این همه موارد در مورد پیشرفت شغلی، ارتباطات حرفه‌ای، بحث در مورد صنعت و انواع دیگر فعالیت‌های مرتبط با تجارت را شامل می‌شود؛ مانند سایر سیستم‌عامل‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، مانند Facebook، Twitter یا Instagram نیست. در آنجا، مشاغل به‌طور مستقیم به مصرف‌کنندگان دسترسی دارند که می‌توانند با به‌روزرسانی وضعیت، تصاویر و سایر پست‌های گاه‌به‌گاه به‌راحتی در بازار عرضه کنند.

نکته جالبی که در مورد لینکدین مارکتینگ وجود دارد این است که این شبکه اجتماعی برخلاف شبکه‌های دیگر که نام برده شد جایی برای تجارت و پیام‌های آزاردهنده تبلیغاتی و فروش نیست. ازآنجاکه این شبکه از مخاطبی کاملاً متفاوت تشکیل شده است، بازاریابی LinkedIn برای به دست آوردن نتایج موردنظر شما نیاز به یک روش متفاوت دارد.

برای کمک به شما در پیوند در LinkedIn به‌عنوان یک پلتفرم بازاریابی، در اینجا 15 هک بازاریابی LinkedIn وجود دارد که می‌توانید برای یافتن مشتری جدید، ایجاد مخاطبین جدید و درنهایت رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید.

1_پروفایل خود را ایجاد کنید (شخصی/شرکتی)

ایجاد پروفایل در لینکدین اولین قدم در شروع لینکدین مارکتینگ خواهد بود. در حال حاضر بیش از نیم میلیارد کاربر در لینکدین وجود دارد. در بازار رقابتی کسب‌وکارهای امروز، عدم حضور در این شبکه اجتماعی به معنی از دست دادن مخاطبان جهانی در سراسر دنیا است.

 

شروع صفحه شخصی شما کاملاً رایگان است. به سادگی نام شرکت خود را وارد کنید.

اکنون یک تصویر بارگذاری کنید.

اما نه فقط هر تصویری.

 

آن را به یک تصویر نمادین تبدیل کنید که نشان تجاری شما را نشان می‌دهد. از عکس منظره، گل، طبیعت، حیوانات و… استفاده نکنید. در مرحله بعد، باید یک بخش درباره ما ایجاد کنید که مارک شما را توصیف کند.

آگاه باشید که LinkedIn بسیار شبیه شخصیت توضیحات متا است. می‌توانید فراتر بروید، اما اگر بتوانید توضیحی را ایجاد کنید که در حد مجاز باشد، بهتر خواهید بود. وب‌سایت، صنعت و اطلاعات اضافی خود را دقیقاً زیر بخش About Us قرار دهید.

این یک روش برای ارائه شیوه‌نامه به بازدیدکنندگان شما است. LinkedIn این اطلاعات را در نتایج جستجوی خود استفاده کرده و بر اساس جستجوی کاربران در نتایج جستجو ظاهر خواهید شد. مورد بعدی اشتراک‌گذاری مکان شماست که به تولید برای شما بهتر و بیشتر کمک خواهد نمود.

به اشتراک‌گذاری منطقه خود کمک می‌کند که با مشاغل منطقه خود بهتر آشنا شوید و در ارتباط باشید. عنصر نهایی که لازم است اضافه کنید گروه‌های شما است.

این یک روش مهم برای دستیابی به موارد جدید است. LinkedIn همچنین به شما توصیه می‌کند که کلمات کلیدی را در بخش About Us خود وارد کنید. پس از راه‌اندازی همه‌چیز، باید سعی کنید پیوندهایی به صفحه شرکت خود ایجاد کنید. ارسال لینک به صفحه خود از وب‌سایت خود یکی از راه‌های خوب برای شروع است. همچنین می‌توانید آن را در پست‌های وبلاگ و امضای ایمیل خود قرار دهید.

2_محتوای عملی ارسال کنید

ایجاد محتوای مفید در لینکدین یکی از اصول لینکدین مارکتینگ است. هنگامی که کار خود را تمام کردید، زمان آن است که شروع به اشتراک گذاری محتوا کنید. بازاریابی محتوا برای هر پلتفرمی کاملاً حیاتی است و LinkedIn نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اکنون که در LinkedIn هستید، آماده هستید تا بقیه این نکات را شروع کنید. لینکدین پلتفرمی است که دو سوم کاربران آن خود را منبع اطلاعاتی می‌دانند و می‌خواهند در مورد هر چیزی اظهارنظر و اطلاع کنند. این موضوع شاید وبلاگ نویسی شما را در این شبکه اجتماعی تحت‌الشعاع قرار دهد و سخت‌تر بتوانید محتوایی تولید کنید که مخاطب مایل به استفاده از محتوای شما کند. می‌خواهید LinkedIn را در عادات ارسال روزانه خود بگنجانید. پست‌های متعدد و گسترده هرروز به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود در ارتباط باشید. من همچنین توصیه می‌کنم از همه انواع مختلف پست موجود در LinkedIn استفاده کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، می‌توانید یک مقاله بنویسید، یک تصویر به اشتراک بگذارید یا حتی یک ویدیو بارگذاری کنید. اگر می‌خواهید برای ارسال مطلب بنویسید، به یک ابزار انتشار ساده که به نظر می‌رسد مانند این است:

سپس می‌توانید یک تیتر جذاب ایجاد کنید، تصویری چشم‌نواز را بارگذاری کنید و دانش خود را در مورد یک موضوع به اشتراک بگذارید. شما لازم است محتوایی تولید کنید تا هزاران بلکه میلیون‌ها محتوای موجود در لینکدین رقابت کند.

3_ از ویژگی مطابق مخاطبان استفاده کنید

شما ممکن است این اخبار را از دست داده باشید، اما تبلیغات این سایت دیگر چیزی نیست.

آن‌ها اکنون بخشی از یک ابزار خوب روغن‌کاری شده هستند که می‌توانید از آن برای قرار دادن کسب‌وکار خود در مقابل یک مخاطب کاملاً انتخابی و بسیار سودآور استفاده کنید شما می‌توانید محتوای پشتیبانی شده، تبلیغات متنی معمولی، یا حتی پیغام‌های هدفمند با پشتیبان (InMail) پشتیبانی شده را ایجاد کنید.

راه های موفقیت در لینکدین مارکتینگ

تا به اینجا در مورد لینکدین و ساخت پروفایل و اهمیت آن برای یک کسب‌وکار صحبت کردیم. حال می‌خواهیم در مورد اینکه چگونه از این پلتفرم ارزشمند برای بازاریابی استفاده کنیم صحبت به میان آوریم. شما می‌توانید نام تجاری خود را با بیش از 660 میلیون متخصص در سراسر جهان متصل کنید. در زیر 10 روش برای کمک به شما در تولید لید، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد مشارکت استراتژیک در LinkedIn آورده شده است.

1_پروفایل خود را پالایش کنید

درست است که با یک تصفیه خانه سروکار ندارید ولی پروفایل لینکدین شما کم از یک تصفیه‌خانه هم ندارد. برای اینکه بتوانید کارفرمایان و یا مشتریان و یا حتی کارجویان مختلف را از هم تفکیک کنید و درنهایت یک گروه حرفه‌ای داشته باشید لازم است تا پروفایل خود را به نحوی حرفه‌ای بازسازی کنید.

  • برداشت‌های اول مهم هستند و نمایه شما فرصتی عالی برای تحت تأثیر قرار دادن است.
  • به‌روز نگه‌داشتن نمایه خود یکی از مؤثرترین روش‌ها برای بهبود نرخ تماس شما است. این فقط مارک شما نیست که مخاطبان شما با آن‌ها در تعامل هستند. مردم با افراد دیگر تجارت می‌کنند، بنابراین پروفایل‌ها اهمیت دارند.
  • نزدیک به 100٪ کامل داشته باشید و به‌طور مداوم نمایه خود را بهینه کنید.
  • مهارت‌ها، دستاوردها و نمونه‌های جدیدی از آخرین کار خود را اضافه کنید.
  • شخصیت خود را معرفی کنید. اعتبار به‌اندازه تجربه مهم است.

2_صفحه لینکدین خود را مؤثر کنید

پروفایل شما در لینکدین مارکتینگ درواقع نماینده شرکت شماست. آن را دریابید و به آن اهمیت دهید. صفحه شما باید فرصت‌های کافی برای مشتری‌های آینده فراهم کند تا درباره برند شما و افرادی که در آنجا کار می‌کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید، همچنین با مطالب مرتبط درگیر شوید.

3_اهداف و مخاطبان خود را تعیین کنید

تارگتینگ کلید موفقیت است! خواه هدف شما افزایش آگاهی برند باشد و یا اینکه به دنبال تولید لید باشید. زمانی که می‌دانید قصد انجام چه کاری را دارید تعریف نمودن مخاطب برای کار شما راحت‌تر خواهد بود. اگر شرکت شما یک ابزار بهره‌وری را برای رسانه‌های اجتماعی به فروش می‌رساند، هدف شما ممکن است افزایش آگاهی از برند در بین اعضای لینکدین با عناوین شغلی مانند “مدیر شبکه‌های اجتماعی” یا “مدیر رسانه‌های اجتماعی” باشد.مخاطبان با تعریف بهتر منجر به تولید بهتر لید می‌شوند.

4_صفحه خود را برای جستجو بهینه کنید

صفحه خود را بهینه کنید. این باعث می‌شود بین افرادی که به جستجوی آنچه شرکت شما ارائه می‌دهد ظاهر شوید.

کلمات کلیدی و عباراتی را که ممکن است مشتریان بالقوه برای جستجوی محصول یا خدمات شما استفاده کنند، درج کنید. آن‌ها را در نمای کلی برگه About قرار دهید، به‌وضوح نمایانگر این می‌شود که چه کسی هستید و چه‌کاری انجام می‌دهید.

پیوندها برای افزایش رتبه جستجوی شما ضروری هستند. پیروزی آسان در اینجا، پیوند دادن به صفحه شما از وب‌سایت شما است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پروفایل‌های LinkedIn کارمندان به روز باشد.

اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط می‌تواند تأثیر خوبی در درگیر کردن دنبال کننده‌های شما با کسب‌وکار شما دارد. بیشتر به اشتراک بگذارید، صفحه شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

5_دنبال کنندگان صفحه خود را رشد دهید

کلیدهایی وجود دارد که می‌توانید دنبال کردن پیج خود را افزایش دهید

  • به‌روزرسانی‌های شما به‌طور مستقیم در فید LinkedIn دنبال کننده ظاهر می‌شود.
  • از یک دکمه “Follow” در سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید.
  • از اتصالات نمایه خود دعوت کنید تا صفحه LinkedIn خود را دنبال کنید.
  • به کارمندان خود مهم‌ترین پست‌های صفحه خود را برای افزایش دسترسی ارگانیک اطلاع دهید.
  • صفحه شرکت خود را در ایمیل، خبرنامه و پست‌های وبلاگ تبلیغ کنید.

6_محتوای جذاب در صفحه خود قرار دهید

مطالبی را ارسال کنید که مخاطبان هدف شما بخواهند آن را بخوانند.

درست است که ارائه ویژگی‌های محصول و یا خدمات خود به مخاطبتان می‌تواند وسوسه‌انگیز به نظر برسد ولی ایجاد و انتشار محتوای فروش در لینکدین مارکتینگ نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

اگر یک مورد باشد که کاربران لینکدین را به خود درگیر می‌کند ایده‌ها و محتوای جذاب و راهبردی است. انتشار این قبیل محتواها در صفحه شرکت شما یکی از راه‌های جذب مخاطبان و دنبال کنندگان است.

7_برای افزایش تعامل از رسانه‌های غنی استفاده کنید

تصاویر 6 برابر بیشتر از محتوای متنی، مخاطب را به خود جذب می‌کند. تمایل کاربران به محتوای بصری می‌تواند نکته خوبی برای تولید محتوای چندرسانه‌ای غنی باشد:

  • چند تصویر رنگی در یک محتوای متنی می‌تواند بسیار خوب عمل کند
  • محتوای ویدئویی باید حدود 1 تا 2 دقیقه باشد و باید در چند ثانیه اول توجه را جلب کند. برای کسانی که با صدای خاموش تماشا می‌کنند هم زیرنویس نمایش دهید.
  • ویدئوهای زنده 24 برابر بیشتر توجه جلب می‌کنند تا یک ویدئوی قبلاً ضبط‌شده!
  • اسناد مانند PDF یا PowerPoints می‌توانند آنچه را که برند شما را منحصربه‌فرد می‌کند به نمایش بگذارند.

8_کمپین‌های تبلیغاتی لینکدین ایجاد کنید

کمپین‌های تبلیغاتی LinkedIn ایجاد کنید

با گزینه‌های تبلیغاتی بیشتر به اهداف لینکدین مارکتینگ خود می‌رسید.

می‌توانید با استفاده از محتوای حمایت مالی، تبلیغات پیام، تبلیغات پویا یا متن‌های تبلیغاتی که توسط مدیر کمپین، پلت فرم تبلیغاتی همه در یک لینک شده است، یک کمپین تبلیغاتی همه در یک در لینکدین ایجاد کنید.

مدیر کمپین به شما امکان می‌دهد یک بودجه تعیین کنید، اهداف را انتخاب کنید (کلیک در مقابل برداشت) و کنترل کامل بر جدول زمانی کمپین خود داشته باشید. علاوه بر این، این پلتفرم شامل چندین ویژگی است که به شما در رسیدن به اهداف تبلیغاتی‌تان کمک می‌کند.

 

منبع:

https://business.linkedin.com/marketing-solutions/how-to-market-on-linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.